söndag 24 februari 2008

Måste det bli ISTID för att media ska intressera sig?

Foto: Olle Magnusson

De flesta politiker i stockholmsområdet kan emellanåt känna viss frustration över att media (och även lokaltidningar) visar så litet intresse för olika politiska frågor som i landsortspressen troligtvis hade förorsakat helsidesreportage. Nåja, det finns väl kanske vissa tidningar även i Stockholms län där intresset för lokala politiska händelser och politiker är större än i Huddinge. Jag funderar på om inte Norrtälje är att betrakta som landsorten i sådana sammanhang.

I går var det ISTID i Huddinge centrum, en isskulpturtävling som har ordnats under några års tid. På plats på Sjödalstorget fanns både Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. I dag på morgonen kunde jag läsa i de båda stora dagstidningarna om arrangemanget. Tidningarna hade var sin förhållandevis stor artikel med bild. Här finns länken till SvD. DN däremot har ingen artikel i sin nätupplaga. Här finns bilder på isskulpturerna, klicka vidare på "Bilder från ISTiD i Huddinge Centrum".

Jag hade förmånen att - i egenskap av ordförande i Huge - dela ut priset till det vinnande laget med sin skulptur "GrIS". Nog var Olle Magnussons och Svenerik Jakobssons skulptur "Kejsarfamiljen" fin, men jag hade mina aningar om att segraren skulle kunna bli skulpturen "GrIS".

1 kommentar:

  1. Anti!
    Ang. Is och snö har jag i påsk, som vanligt, varit i Härjedalsfjällen och upplevt den växande konflikten mellan snöskoterkörning och skidåkare.
    Skoterledsbolaget efterlyste på ett möte högre böter för olaglig skoterkörning utanför tillåtna leder etc. Nu ansåg dom att böterna var löjligt låga jämfört med tex Norge. Det borde framföras till makthavarna i riksdag etc, tyckte dom. Och nu är det gjort!
    MvH Olle Magnusson

    SvaraRadera