fredag 1 juni 2007

"Ledamotens tekniska utrustning"

Förra veckan hände det igen. En väsentlig del av det som så fint kallas för "ledamotens tekniska utrustning", nämligen den mångfunktionella mobiltelefonen Sony Ericsson P990i, fungerade inte. Väckningsfunktionen visade sig för andra gången inte vara tillförlitlig. Jag vaknade ovanligt utvilad kl. 09.19, en minut före ett avtalat möte. Jag hann därför precis - innan jag skulle ha varit på plats - ringa och säga att jag förargligt nog hade försovit mig.

De senaste dagarna har nya fel dykt upp. En dag gick det inte alls att ringa från telefonen. Varje försök att ringa ledde till att telefonen slog över till utgångsbilden i displayen. Utöver detta krävs det hög koncentration när telefonen plockas upp när det ringer, i annat fall kan man vara säker på att man kommer åt någon av telefonens alla knappar som skickar en upptagetton. Dessutom räcker ett på morgonen fulladdat batteri oftast inte till kvällen. Om jag uttrycker mig försiktigt kan jag säga att jag har tröttnat på telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar