torsdag 30 september 2010

Avgångna utskottskollegor

På måndag är det upprop i riksdagen och på tisdag öppnar riksmötet. Två av de personer som jag tillbringat en hel del tid med under mandatperioden kommer då att saknas. Det handlar om två av mina utskottskollegor i Civilutskottet: Lennart Pettersson (C) och Egon Frid (V). Båda förlorade sina platser i riksdagen vid valet.

Eftersom Lennart Pettersson ingått i Alliansen så har vi givetvis haft en del samarbete under mandatperioden. Givet våra politiska utgångspunkter har jag naturligtvis haft betydligt mindre samarbete med Egon Frid. Jag vill gärna ändå ta tillfället i akt att nämna att Egon Frid är mycket trevlig person att ha att göra med. Jag önskar dem båda lycka till i framtiden!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också Egon Frid är en trevlig person och delar hans syn på folkhälsa i mångt och mycket.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Anti för de trevliga orden på din blogg! När jag sorterat i mitt material efter fyra år i riksdagen och civilutskottet så visar det vilka viktiga frågor jag/vi fick jobba med! Detta hade jag verkligen velat fortsätta med och gärna med dig Anti. Vi fann en respekt för varandra trots stora åsiktskillnader. Vi kanske ses om fyra år! Mvh egon

    SvaraRadera