söndag 13 november 2011

I morgon; familjerätt, bostadspolitik och moderatmöte i Lund

I morgon är det dags att besöka Lund. Där kommer jag - tillsammans med mina moderata kollegor i civilkommittén - att träffa universitetslektorn Annika Rejmer som ska informera om sin forskning angående vårdnadstvister. Forskningen är i första hand inriktad på hur barn påverkas i vårdnadstvister.

Därefter blir det besök i Jakriborg som ligger i Staffanstorps kommun. Jag har varit i Jakriborg tidigare och har för egen del lite blandade känslor för den bebyggelse som finns där. Husen är byggda i medeltida stil men har modern invändig standard. Problemet - enligt min mening - är att det känns nytt och inte medeltida vilket är konstigt. När jag var där för något år sedan saknades det mycket som kan förknippas med en stad, samtidigt som detta är ett intryck man får. Den samlade känslan blir att detta är inte på riktigt. När man inte vet helt säkert vad man tycker om något är det bra titta en gång till och se om det finns anledning att ompröva sin inställning.

Senare på kvällen blir det samtal med lokala moderater i Lund för att diskutera civilutskottsfrågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar