måndag 7 november 2011

Gamla metoder löser inte bostadsbristen

Rubriken här ovan har även min artikel i Göteborgsposten i dag. Artikeln är en replik mot en artikel skriven av Amineh Kakabaveh (V). I den aktuella artikeln skriver jag bland annat följande:

"Amineh Kakabavehs inlägg om hyresrätten visar återigen att vänsterns bostadspolitik saknar såväl nya idéer som helhetstänkande. Att gå tillbaka till metoder som inte fungerar löser inte bostadsmarknadens problem ... Det finns en spretig problembeskrivning men det saknas förslag till lösningar. Enskilda skattesänkningar – vilket i sig är ett ovanligt krav från en Vänsterpartist – är inte lösningen på bostadssektorns strukturella problem."

Amineh Kakabaveh skrev i sin artikel att det är dags att ta bostadsministern i örat, vilket också var rubriken på hennes artikel. Med anledning av detta avslutas min artikel med följande:

"Målet med bostadspolitiken måste vara att människor ska få bra bostäder till rimliga kostnader. Det är snarast Alliansen som måste fortsätta att ta de bostadspolitiker i örat som vill tillbaka till lösningar som inte fungerar."

Här finns en länk till den artikel jag replikerar på och här finns en länk till min artikel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar