tisdag 1 september 2009

Rapport från partistämman

Efter en hel del politiskt arbete under måndagen och tisdagen finns det nu lite tid att skriva om vår senaste partistämma, vilken var en så kallad arbetsstämma.

Jag deltog i arbetet i utskott 2: Integrationspolitik för arbete och delaktighet. Jag hade förberett med att skriva en del texter i enlighet med vad ombuden från Stockholms stad och län hade kommit överens om. Utskottet och stämman antog våra ändringsförslag.

Jag deltog i debatten om miljöpolitiken, debatten om integrationspolitiken och debatten om arbetsrätten.

En del av mitt inlägg i debatten om arbetsrätten sändes i Dagens eko. Det finns också en artikel om detta på Ekots hemsida. Det som ska föreställa ett citat av vad jag sade är dock slarvigt och således inte korrekt återgivet. Här finns länken till artikeln.

Här finns inslaget i Dagens Eko. Inslaget om LAS (Anställningsskyddslagen) börjar 3 minuter och 26 sekunder in i programmet. Jag hörs 5 minuter in i programmet. (Klicka på extern spelare och välj ett av alternativen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar