tisdag 5 oktober 2010

Nya ministrar från Moderaterna

Idag har statsminister Fredrik Reinfeldt lagt fram regeringsförklaringen och presenterat några nya ministrar, varav tre från Moderaterna. I detta inlägg kommer jag endast att kommentera det senare, de nya ministrarna från Moderaterna.

Catharina Elmsäter-Svärd var en liten överraskning för mig, men jag förstår att hon vill anta utmaningen som infrastrukturminister.

Jag vill särskilt gratulera Hillevi Engström till uppdraget som arbetsmarknadsminister. Jag är övertygad om att hon kommer att klara uppdraget utmärkt!

Ulf Kristersson har jag haft att göra med en del, framför allt det senaste året. Ulf var ordförande i Alliansens familjepolitiska arbetsgrupp. I den rollen har han visat stort intresse för vårdnadstvister och det arbete och rapport som arbetsgruppen Lika villkor tog fram i det utvecklingsarbete som skedde under mandatperioden i den Moderata riksdagsgruppen.

Hela nya regeringen kan ses här.

Några pressklipp: Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, SVT, Sveriges Radio, TV4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar