måndag 3 december 2012

Nytt fokus i politiken

Från och med i dag är jag ledamot i Justitieutskottet. Jag har lämnat Civilutskottet efter lite drygt 6 års arbete där. Inom det rättspolitiska området, där jag kommer att verka framöver, finns det många utmaningar att ta tag i. Eftersom jag fortfarande är ordförande i styrelsen för Huge Fastigheter AB i Huddinge kommer jag dock att fortsätta leva med bostadspolitiska frågor. Jag kommer säkert också att skriva ett och annat blogginlägg om sådana frågor, framförallt om det skulle uppkomma diskussion om något som är juridiskt eller politiskt lite mer invecklat.

Den som har läst inläggen på min blogg har säkert också lagt märke till att jag under senare tid har bloggat en del om frågor som ligger inom justitieområdet. Rättspolitiska frågor har alltid legat mig mycket varmt om hjärtat och ett fungerande rättsväsende är ytterst grunden för att garantera människor deras frihet.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar